Šablony ZUŠ Jana Štursy
Aktuálně se zapojujeme do projektu:
Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I
Operační program
Jan Amos Komenský
Vyzva_sablony_MS_a_ZS_I_OPJAK_v2_final_web
Specifické cíle projektu:
- Prosazovat rovný přístup ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání
- Zvýšit kvalitu, inkluzivitu a účinnost systémů vzdělávání a odborné přípravy a jejich relevantnosti pro trh práce, mimo jiné i uznáváním výsledků neformálního a informálního učení, s cílem podpořit získávání klíčových kompetencí včetně podnikatelských a digitálních dovedností
Aktivity projektu:
1. Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZUŠ
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání ZUŠ pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.
2. Spolupráce pracovníků ve vzdělávání ZUŠ:
Cílem této aktivity je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání ZUŠ pomocí vzájemné spolupráce a sdílení zkušeností se zapojením lektora.
3. Inovativní vzdělávání žáků v ZUŠ:
Cílem této aktivity je osobnostní a sociální rozvoj žáků ZUŠ a jejich podpora v rozvoji znalostí a dovedností s využitím inovativních forem vzdělávání prostřednictvím netradičních vzdělávacích metod a strategií, které vedou žáka k rozvoji kreativity, talentu a samostatnosti.
Aktivita zároveň cílí na snižování předčasných odchodů ze vzdělávání.
4. Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v ZUŠ:
Cílem této aktivity je podpořit inkluzivní klima a komunitní charakter základní umělecké školy, poskytnout rodičům informace a prostor k diskuzi pro konkrétní témata, např. výuka ve škole, vzdělávací systém nebo modernizace základních uměleckých škol.
V předchozích letech jsme se zapojili do projektu:
Šablony I OP JAK – ZUŠ NMNM
byl spolufinancován Evropskou unií.
Cíl projektu: přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny žáky a účastníky prostřednictvím těchto vybraných aktivit:
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání
Podpora zavádění inovativních metod vzdělávání žáků
Spolupráce s rodiči žáků a veřejností
Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_002/0002636
V předchozích letech jsme se zapojili do projektu:
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0014513
Projekt je financován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.
Doba realizace projektu: 1. 9. 2019 – 31. . 2021
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat:
Personální podporu zaměstnanců, osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZUŠ, rozvojové aktivity ZUŠ a spolupráci s rodiči žáků ZUŠ a veřejností.
Aktivity projektu:
1. Projektové dny (ve škole i mimo školu):
Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vede k rozvoji osobních a sociálních kompetencí dětí a žáků. Projektová výuka bude probíhat v oblasti podpory společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí žáků.
Projektovou výuku dále charakterizuje:
- důraz na aktivizační metody výuky;
- zahrnutí metod kooperativního učení, vedení k samostatnosti;
- rozvoj kritického myšlení, kreativních metod výuky;
- důraz na praktickou využitelnost poznatků;
- důraz na mezipředmětovou spolupráci.
2. Komunitně osvětová setkávání:
Cílem této aktivity je podpořit inkluzivní klima a komunitní charakter základní umělecké školy.
ZUŠ zorganizuje volnočasové komunitní osvětové setkání s rodiči, přáteli školy a veřejností za pomoci odborníka nebo odborného týmu (organizace, spolku apod.). Žáci ze školy se mohou do aktivity zapojit jako diváci nebo i jako samotní aktéři.
3. Koordinátor spolupráce ZUŠ a příbuzných organizací – personální podpora ZUŠ:
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu – koordinátora spolupráce ZUŠ a příbuzných organizací základním uměleckým školám (dále také: Koordinátor spolupráce školy, či koordinátor).
Koordinátor spolupráce ZUŠ navazuje kontakty za účelem komunikace a hledání vhodných forem spolupráce se zástupci různých organizací v oblasti kultury a umění (školy, školská zařízení, neziskové organizace, spolky, úřady, aj.), případně v oblasti sociálních služeb.
4. Vzdělávání pedagogických pracovníků ZUŠ:
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.
Vzdělávání bude probíhat formou absolvování vzdělávacího programu akreditovaného v systému DVPP.
5. Vzájemná spolupráce pedagogů ZUŠ:
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků základních uměleckých škol.
Podmínkou je vytvoření minitýmu ve spolupráci tří pedagogických pracovníků. Pedagogové se v průběhu 10 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhá výuka, budou scházet s cílem plánovat, realizovat (pozorovat) a reflektovat aktivity v jedné z výše uvedených tematických variant.
6. Tandemová výuka v ZUŠ
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků základních uměleckých škol (a pedagogických pracovníků středních škol a budoucích pedagogů) v oblasti podpory společného vzdělávání v jednotlivých uměleckých oborech a rozvoje klíčových kompetencí. Díky spolupráci se zlepší kvalita výuky, která bude mít pozitivní vliv na výsledky žáků.
Aktivita je určena pro dva pedagogy, kteří společně naplánují a zrealizují 10 vyučovacích hodin v průběhu 10 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhá výuka. Po každé vyučovací hodině proběhne reflexe včetně zhodnocení využitých metod a vlivu na vzdělávací procesy a výsledky žáků.
7. Zapojení odborníka z praxe do výuky v ZUŠ
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků základních uměleckých škol a odborníků z praxe v rámci jednotlivých uměleckých oborů. Díky spolupráci se zlepší kvalita výuky, která bude mít pozitivní vliv na výsledky žáků.
Aktivita je určena pro pedagoga ZUŠ a odborníka z praxe, kteří společně naplánují a zrealizují 10 vyučovacích hodin v průběhu 10 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhá výuka. Pro každou vyučovací hodinu proběhne reflexe včetně zhodnocení využitých metod a vlivu na vzdělávací procesy a výsledky žáků. Spolupráce pedagoga a odborníka z praxe může probíhat napříč vzdělávacími obory a ročníky.
8. Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/ školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv
Cílem je podpořit pedagogy základních uměleckých škol ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově žáků, a to prostřednictvím vzájemné výměny zkušeností mezi pedagogy z různých škol/školských zařízení.